Evelyn Wever-Croes (MEP): Statenvoorzitter heeft verkeerde prioriteiten

Evelyn102
Behandeling begroting Raad van Advies 2017 voor de 4e maal uitgesteld!

ORANJESTAD  -- "Met verbazing heb ik kennis genomen van het feit dat de behandeling van de begroting van de Raad van Advies 2017 voor de vierde maal is afgezegd. Voor de MEP-fractie is dit onaanvaardbaar. De Raad van Advies is een hoge college van staat en dient met respect te worden behandeld en deze handelswijze zijdens de Statenvoorzitter getuigt niet van respect jegens de Raad.

Het is wenselijk dat de begrotingen van de Staten, de Algeneme Rekenkamer (ARA) en de Raad van Advies te behandelen voor de begroting van de ministeries van het Land. Voor de Staten en de ARA lukt dit steeds zonder moeite. Waarom moet de begroting van de Raad van Advies elk jaar weer een andere behandeling ondergaan?

De Raad van Advies is in de afgelopen maanden door leden van het kabinet Mike Eman door het slijk gehaald en met name ex minister Otmar Oduber heeft getracht om de integriteit van de Raad in twijfel te trekken. De minister president heeft daartegen niet opgetreden en helaas heeft de meederheidsfractie van de AVP in de Staten dit ook niet gedaan. De MEP-fractie heeft dit meteen afgekeurd. De Raad van Advies is een hoge college van staat en dient met het nodige respect te wordne behandeld.

Daarom hebben wij namens de MEP-fractie de Statenvoorzitter dringend verzocht om de begroting 2017 van de Raad van Advies met de nodige prioriteit te willen agenderen en zo de Raad met respect te behandelen", aldus Evelyn Wever-Croes, Fractieleider van de MEP.