Elton Lioe-A-Tjam (ABO): Di ‘sneaky y scondi’, pa ‘bullying’, pa haya bo kier, sin consulta pueblo

Elton01
Mientrastanto ta bon conoci cu sin show y fiesta, e gobierno actual no por existi. Si antes e shownan tabata di ‘klinkers’, ‘green locura’, ‘un tiki rood’ y ‘ensure dieet’, awendia nan ta di ‘camindanan scur di 750 y 835 miyon’, ‘lobbymento fracasa na UN’, ‘un CITGO/PDVSA-deal bon scondi’ y ‘mokete y bullying parlamentario’. Cu gobierno nunca tabata sincero cu pueblo, pero a logra convence un mayoria, uzando pueblo su propio placa pa haci’e ciego, cada di ta birando mas visibel.

Algun siman pasa, pueblo por a scucha e vice-presidente di parlamento bisa cu tur hende den partido AVP tabata sa cu e presidente no tabata di confia, pero asina mes e ‘gran lider’ a trece ‘e persona’ den partido. Un declaracion publico di desconfiansa y duda den e liderazgo di e parti di e vice-presidente. E postura di desconfiansa di e vice-presidente, no tabata uno isola. Parce cu mas hende den partido AVP no ta contento cu e liderazgo y awendia algun di nan si ta tribi di vocifera esaki publicamente: ‘Tempo cu Mike y e actual Ministernan tabata den oposicion nan tabata menasa constantemente, hunto cu canal 90, cu busje lo bin pa Marisol, pero e busje no a yega nunca. Bo ta wak claramente con politiconan ta gaña e pueblo votador, djis pa nan sigura puesto den Gobierno’ (Awemainta, 15 juni 2016).

Siman a habri y parlamento a yama un ‘bijeenkomst’, pasobra su miembronan tambe kier a mira e presentacion di e ‘CITGO/PDVSA-deal’, enbes di exigi claridad, documento y e acuerdo firma. Pero mientrastanto, e ‘bijeenkomst’ chistoso, no ta noticia mas. Tin hende cu ta pensa cu partido AVP a planea henter e asunto aki intencional, pa desvia e atencion for di e ‘CITGO/PDVSA-deal’, cu cada dia ta mustra mas controversial y corupto. Ayera a bira conoci cu un otro miembro di e fraccion di partido AVP, mr. Desiree De Sousa-Croes, ta rabia y cu ‘Ta basta y ta exigi atencion y respet’ (Xclusivo Magazine, 4 juli 2016). Un postura hopi straño, a menos cu e la realisa awor numa cu e tambe a wordo uza pa partido AVP.

Desde 2009, lider di fraccion di partido AVP a declara riba ‘geregistreerd partnerschap’: ’nos a bisa den pasado y nos ta ripiti, asuntonan cu ta regarda esfera personal di hende y famia, manera ta refleha den nos leynan civil, cu apenas a wordo renoba na 2000, mester wordo respeta. Por lo pronto, tanten cu e comunidad aki ta di opinion cu matrimonio mester ta entre homber y muher, nos ta respeta esey y ley mester refleha e pensamento di e comunidad. Nos ta haya cu Parlamento, ni di Hulanda ni esun di Aruba mester dicta den esfera personal di hende y famia’ (24ora.com, 16 december 2009).

Na 2013, e posicion di partido AVP riba ‘geregistreerd partnerschap’ a wordo ripiti: ‘Respetando tur hende nan escogencia di nan forma di bida, partido AVP no ta sostene matrimonio di hendenan di e mesun sexo..’ y ‘Partido di pueblo Arubano y su fraccion den parlamento no tin ningun intencion di impone algo asina riba nos comunidad’ (Bon Dia, 21 juni 2013).

Pues e miembro di parlamento mester tabata bon na altura di e posicion di partido AVP, a menos cu e liderazgo a haci un palabracion cu su persona y famia, cu e asunto di ‘geregistreerd partnerschap’ lo wordo regla ‘sneaky y scondi’ prome cu eleccion, en cambio pa haya su sosten ora di abusa, gaña y horta pueblo.

Awor cu e la realisa cu e tambe a wordo uza y cu e barco ta zink, e la dicidi pa pasa e amienda aki ‘sneaky y scondi’ a la ‘fastball’ sin consulta cu e liderazgo? Of ta pasobra e la dicidi cu ‘te e aña ‘ki mi ta keda den partido AVP’ (Xclusivo Magazine, 4 juli 2016), y e kier laga su ‘legacy’ atras manera e miembro Donny Rasmijn a haci cu su ley di cacho? Igual e pregunta ta keda con un persona asina bon educa y cu mester conoce partido AVP hopi bon, por a cay den e trampa aki.

E incidente nobo parlamentario aki, ta mustra cu partido AVP kier a regla un asunto delicado atrobe ‘sneaky y scondi’, sin consulta cu pueblo prome. Of otro bisa, manera ‘business as usual’. Locual pueblo ta wak akinan, ta nada menos cu un ‘fastball sneaky y scondi’ cu a ‘backfire’ cu kisas awor cu ‘bullying’ y comportacion di mala mucha (‘Statenlid Desiree De Sousa-Croes, legt werkzaamheden neer’, Amigoe, 4 juli 2016), mester spanta y presiona partido AVP pa sucumbi toch y duna e miembro su kier. Mira na ki nivel nos democracia a yega. Pueblo por spera mas casonan di rebeldia den seno di partido AVP prome cu eleccion, pasobra hopi a para wak con e grupito selecta haya tur cos, y a dicidi cu awor ta nan beurt pa haya algo. Pues locual a wordo sembra den pasado, ta wordo cosecha awor.

Conclusion:

Si esunnan mes den e top di partido AVP y ‘e wes’i lomba stabil y noble di raiz di partido AVP no por sigui soporta tanto traicion (Awemainta, 15 juni 2016)’, anto con pueblo por sigui confia gobierno su palabranan y su proyectonan? Con pueblo por kere cu e ‘CITGO/PDVSA-deal’, rondona cu hopi secresia y mentira, por ta na bienestar di Aruba, si nan mesun hendenan no ta kere mas den e liderazgo?